Jobba, ledig och barnvakt

Jobbat 7-12 idag och nu är jag ledig ända till på måndag då jag jobbar kväll!
Passet gick fort och sen var jag hem en sväng och när klockan var ca 13.15 började jag gå neråt i byn för att hämta min älskling på dagis!

När jag kom dit så sov han än. Pratade lite med fröknarna som sa att han hade inte pratat om något annat än att moster skulle hämta han idag och att han skulle få vara med mig imorgon, sånt värmer att höra, att han blir glad över att få vara med en.
Hämtade hans grejer på hans hylla och gick ut för att hämta han och vagnen. Där låg han vaken och var glad. Tog oss en promenad hem till han för att lämna grejer och gick sen vidare en sväng till mamma/momma.
Surrade en stund ute med momma och Oliver åt mellis, melon och äpple som jag tog med.

Gick en sväng till lekparken och lekte. Han ääääääälskar att klättra upp själv i lekställningen och sen åka rutschkana ner själv. Vi gungade en hel del också.
Gick hemåt för att leka ute på gården för att invänta föräldrarna.
Fick middag hos Emma och Johan idag, våfflor! Och var han åt pojken! 3 stycken!
Moffa kom förbi en sväng och Oliver visade upp nya sängen och sen fick Moffa natta han.

Blir en tidig kväll ikväll. Sover över här då jag ska vara barnvakt (ville det själv) åt han imorgon. Då ska vi bland annat gå hem till mig och tvätta lite kläder. Kan säga att det är han faktiskt rätt exalterad för att få göra, än så länge tills han blir äldre och förstår 😉
Godnatt!


Bild från våran lekstund vi hade idag!

Kommentera här: