Skoterhelg

Nu är min helg slut! Imorgon börjar allvaret igen, men helt ok får ju jobba med så fina personer 😘

Helgen har jag spenderat i Älvros (utanför Sveg), hos min svärfar. Jag, Fredrik, hans bror och hans brors tjej.
I fredags gjorde vi inte allt för mycket då vi kom fram på kvällen, fixade lite och kikade på tv innan det var dags att lägga sig för natten.

På lördagen tog jag en lite sovmorgon 🙈 Vi tog en tripp till Sveg för att handla lite mat, bensin m.m. Gjorde oss iordning för en skotertur och packade allt för att grilla lite hamburgare... Men riktigt så långt kom vi inte.. Nyckeln var borta! Efter några timmar kom vi iväg ändå, fast med bil, några km bort till deras stuga. Där grillade vi hamburgare och mådde rätt gott ändå. Kvällen spenderades framför tvn!

Igår tog vi nya tag! Skotern gick igång och vi tog en tur till ett ställe som ligger några km bort, jättefint väder och grillade! Så mysig dag! Efter ett par timmar for vi hem igen.
Lite mixter med kälken och sen blev det en tur igen, fast bara ner till Ljusnan! Satt där vid strandkanten och solade en sväng!
En tripp till Sveg på kvällen för ett köpa lite gott till kvällen, sen blev det tv-tittande resten av den kvällen.

Idag blev det en längre tur, till Björnåsdammen! Dock trist väder, grått och blåsigt.
Väl där grillade vi lite och fikade innan vi tog en tur tillbaka, frusna och trötta.
Väl hemma i Älvros packade vi och for hemåt.
Nu sitter vi här i soffan, nyduschade och nyss ätit middag 😊 
Väldigt bra helg, är helnöjd!





Kommentera här: